Datalekken, een cookieloze omgeving, de verdwijning van TikTok op de werktelefoons van ambtenaren en Google Analytics dat verboden wordt in Europese landen. Het zijn enkele voorbeelden dat dataverzameling en het waarborgen van privacy op gespannen voet leven. Hoe moeten we hier in een snel veranderende digitale wereld mee omgaan? Want juist data & analytics zijn cruciaal om online marketing op een effectieve manier in te zetten. Waar vraagstukken ontstaan, worden oplossingen geboren!
YourFellow neemt je graag aan de hand tijdens de Analytics & data summit. We vertellen je graag meer over hoe je Google Analytics 4 gebruikt, wat je moet doen om betrouwbare data te genereren, hoe je een data gedreven organisatie wordt en hoe je data inzichten kan omzetten naar mooie campagnes. Wij hebben een mooi programma voor je samengesteld. Meld je snel aan want het aantal plekken is beperkt.
Kom binnen & geniet van een lekker kopje koffie of thee
10.00
Welkomstwoord
Aftrap van de dag
10.15 - 11.00
GA4 je met de Fellows!
Michael en Glenn nemen je mee in de wereld van Google Analytics 4 en geven je praktische tips en inzichten.
11.00 - 11.15
Coffee & Tea Break
Tijd voor een refill
11.15 - 12.55
Break out sessions
Round 1
Round 2
Round 3
11.15 – 11.45
11.50 – 12.20
12.25 – 12.55
13.00
Lunch & Netwerken
Enjoy good food & company
Details sessions
GA4 je met de Fellows! Maar je moet wel zelf de slingers ophangen
Google erkent de noodzaak om data en privacy hand in hand te laten gaan. Daarnaast merkte het bedrijf dat de Universal Analytics niet meer voldeed aan de behoeften en verwachtingen van de gebruikers. Redenen genoeg om uit te faseren en Google Analytics 4 (GA4) vanaf 1 juli 2023 de standaard te laten worden.
Fellows Michael en Glenn nemen je in een masterclass graag mee in de wereld van Google Analytics 4. Naast het design zijn er tal van andere verschillen tussen de ‘oude’ Universal Analytics en GA4. Deze lichten we graag toe. Ook leer je belangrijke functionaliteiten begrijpen, data en statistieken interpreteren en rapporten aanmaken.
Break out session
Haal het maximale uit je data
In deze breakout sessie word je aan de hand van een case van Sjoerd Maessen, founder van En-Masse, meegenomen in het proces van vrijwel geen data tot de eerste nieuwe inzichten aan de hand van een opgezet datawarehouse. Daarnaast blikken we vooruit wat de komst van bijvoorbeeld OpenAI op korte termijn kan betekenen.
Break out session
Hoe verzamel je betrouwbare data?
In deze breakout sessie belichten Fellows Paul en Joris de uitdagingen rondom ITP, cookies, first- en third-party data. Leer hoe je, ondanks deze beperkingen, jouw marketingstrategie optimaliseert met praktijkvoorbeelden en slimme oplossingen.
Break out session
Leer je klanten nog beter kennen
Met klant in beeld van PostNL leer je je klanten nog beter kennen. Je krijgt een kijkje achter de voordeur en inzicht in het profiel van je klanten. Hierdoor kun je scherpere selecties maken voor campagnes op bestaande klanten en weet je nog beter wie je online en offline moet targeten. Effectiever en persoonlijker communiceren is hierdoor nog beter mogelijk. Peter Vervelde, sales specialist digital business, legt uit hoe het werkt met deze slimme marketingdata.
Michael is mede-oprichter van Yourfellow. In de 10 jaar die hij werkzaam is in de online marketing heeft hij tal van ondernemingen een digitale transformatie door laten maken. Betrouwbare online data vormt hiervan de basis voor elk project.
Teamlead, YourFellow
Glenn Beljaars
Met de achtergrond in communicatie is Glenn benieuwd naar wat data nou precies vertelt. Welke inzichten halen we eruit die we om kunnen zetten naar praktische actiepunten die vervolgens voor online groei kunnen zorgen.
founder, En-Masse
Sjoerd Maessen
Met meer dan 14 jaar professionele ontwikkelingservaring heeft Sjoerd ruime expertise op het gebied van software engineering, zowel voor kleine als grote projecten. Zijn vaardigheden omvatten onder andere maatwerk applicatieontwikkeling, e-commerce, machine learning en bigdata.
Teamlead, YourFellow
Joris Krauweel
Joris is als teamlead voortdurend aan het sturen op online groei. Door zijn voorliefde voor e-commerce weet hij online marketingkanalen precies in te zetten als groeimiddel voor webshops. Grote data ontwikkelingen, zoals de transitie naar een cookieloze omgeving en personalisatie spelen hierbij een grote rol en volgt hij dus op de voet.
co-founder, yourfellow
Paul Rombouts
Paul is mede-oprichter van Yourfellow. Vanuit de ervaringen die hij opgedaan heeft bij gerenommeerde merken weet hij als geen ander het grote belang van data te erkennen. Hij daagt onze klanten dan ook uit om verder na te denken over dataverzameling, privacy en personalisatie op creatieve manier.
Sales Specialist Digital business, PostNL
Peter Vervelde
Peter is dag in dag uit bezig met data. Door zijn ervaring in marketing, productmanagement, consultancy en accountmanagement in de commerciële sector is data geen abstract begrip meer voor hem, maar een middel om insights te creëren waarmee bedrijven bestaande klanten kunnen behouden en nieuwe klanten kunnen werven.
Schrijf je direct in voor dit exclusieve event
Benieuwd geworden? Meld je dan snel aan aangezien het aantal plekken beperkt is. Aanmelding is gratis en kan uiterlijk tot 15 mei.
* Yourfellow behoudt het recht om na aanmelding de inschrijving definitief te maken.
Vragen?
Heb je specifieke vragen over dit evenement? Neem dan contact op met Yourfellow via info@yourfellow.nl of via 0168 852645