Handige tips & tactieken voor Black Friday

Black Friday, het marketing-event van het jaar staat voor de deur. Miljoenen consumenten zoeken in de week voor, tijdens en na Black Friday naar de beste deals. Hoe ga je hier als webshop mee om? Eén ding is zeker; een goed begin, is het halve werk! In ons playbook geven we jou handvatten om het maximale uit Black Friday te halen. Drie van de vele tips lichten we alvast graag toe!

Vroeg pieken dit feestseizoen🎄

Blackfriday begint steeds vroeger. 61% van de klanten begint met het inkopen voor de feestdagen vanaf 1 november. De verkooppiek vond in 2022 al op de maandag van de Black Week plaats, wat 40% hoger is dan een jar eerder. Kortom er wordt steeds vroeger gezocht naar een goede deal voor de feestagen. Het eerste zoekgedrag zien we dan ook al terug komen vanaf eind september/begin oktober. Het is dan ook belangrijk om tijdig je campagnes actief te hebben zodat je maximaal resultaat kan behalen!

Tip 1. Pop- ups

Een pop-up, in combinatie met gamification, kan enorm goed helpen bij het opbouwen van je mailinglijst. Ideaal om je deals onder de aandacht te brengen en je sales (uiteindelijk) te stimuleren. Denk hierbij aan een “Spin The Wheel” of een kraskaart voor conversieratio’s tot wel 20% voor een nieuwsbrief inschrijving. Op deze manier kun je ook perfect je doelgroep in een ‘early acces campagne’ opvangen zodat je in een vervolgfase op directe aankoop kan sturen.

Tip 2. Productfeed optimalisatie

Optimaliseer je titels binnen Google Shopping en voeg ‘Black Friday’ toe via een feed optimalisatie tool, zoals Channable. Dit zorgt ervoor dat je meer kans maakt om getoond te worden wanneer men op zoek is naar producten i.c.m. ‘Black Friday’. Vergeet niet om generieke zoektermen rondom Black Friday uit te sluiten. Je wilt in je Google Shopping campagnes niet op generieke termen gevonden worden. De volumes zijn namelijk enorm. In het playbook staan nog tal van Google Ads tips die ingezet kunnen worden rondom het feestseizoen.

Meer weten?

Wij vertellen je graag alles over onze diensten.  Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op .

Sparren met een specialist? 

Tip 3. Retargeting Ads

Zorg ervoor dat je krantenlijsten zijn geüpload binnen je belangrijkste kanalen. Zo zorg je met een minimaal budget dat je klanten je voorbij zien komen op Facebook, Instagram, Snapchat, Tiktok en YouTube. Bovendien kun je op deze manier makkelijk look-a-like audiences maken waarbij je je groep potentiële kopers op een effectieve manier vergroot. Benieuwd naar alle andere handige tips? Download het playbook hieronder gratis. Binnen no-time zit ‘ie in je mailbox!

Download gratis ons Playbook

Hidden
Hidden
Naam(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Heb je vragen over ons playbook? Of wil je een keer sparren over Black Friday campagne van jouw organisatie? Vul gerust het contactformulier hieronder in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Wat is jouw
marketing uitdaging?

Vul dit formulier in en krijg vandaag nog een fellow aan de lijn!

Een greep uit onze succesverhalen

Groei via een sterke focus op ‘nieuwe klanten’ voor Olcay Gulsen Beauty (OGB)

Succesvolle employer branding campagne zorgt voor een vliegende start

De ultieme beleving bij het BBQ Experience Festival 

Wij zijn Yourfellow,
jouw digitale groei
start hier

Noordhaven 50
4761 DB Zevenbergen
Parkeren

Wij zijn Yourfellow,
jouw digitale groei
start hier

Noordhaven 50
4761 DB Zevenbergen
Parkeren