Home > Beginnen met een bedrijfspagina op LinkedIn?
Je hebt een nieuw bedrijf gestart en je wilt een bedrijfspagina starten op LinkedIn. Hoe werkt dit? Waar moet ik op letten? In dit blog nemen we je precies mee in het aanmaken van een bedrijfspagina op LinkedIn.
LinkedIn is een social media-kanaal die zich specifiek richt op professionals. LinkedIn noemt zichzelf dan ook het grootste professionele online netwerk ter wereld. LinkedIn ziet er wat zakelijker uit, geen vakantiefoto’s of stapfoto’s. Je kunt het meer zien als een verlengstuk van je zakelijke leven.
Het voornaamste doel is zakelijk netwerken.
Uiteraard zijn er nog genoeg andere mogelijkheden!
De voornaamste redenen om een bedrijfspagina te hebben & bij te houden zijn:
Voordat je begint moet je uiteraard eerst een bedrijfspagina aanmaken.
Wij vertellen je graag alles over onze diensten. Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op .
Om je te profileren als werkgever adviseren wij eerst om ervoor te zorgen dat je bedrijfspagina er professioneel en strak uitziet. Zorg voor een duidelijke en goede bedrijfsomschrijving. Hierbij heb je ook de mogelijkheden om je specialiteiten toe te voegen van het bedrijf, zorg dat je dit ook daadwerkelijk aanvult zodat mensen je bedrijf kunnen vinden als ze naar specifieke termen opzoek zijn.
Naast een profielfoto van 300 x 300 heb je een omslagfoto nodig van 1536 x 768 pixels. Het is ook mogelijk om een geanimeerd gifje te gebruiken als omslagfoto. Zo val je nog meer op tussen de anderen.
Om je bedrijf gelijk goed op de kaart te zetten is het belangrijk dat je medewerkers laten zien dat ze voor je bedrijf werken. De medewerkers verschijnen daarbij automatisch op je bedrijfspagina. Om je bedrijf nog meer te promoten kan je de medewerkers vragen of ze een branded omslagfoto willen gebruiken. Ook kun je richtlijnen geven voor de bedrijfs- en functieomschrijving, inclusief linkje naar de bedrijfswebsite natuurlijk. Aan de functie kun je ook foto’s toevoegen, bijvoorbeeld van teamuitjes. Zo krijgen bezoekers een goed idee van hoe het is om te werken bij je bedrijf.
Nu wil je natuurlijk dat meer mensen jouw bedrijf gaan volgen op LinkedIn, hoe ga je dit realiseren? De eerste stappen:
Uiteraard moeten er ook berichten geplaatst worden op LinkedIn. Wij geven je hier alvast een aantal tips om meer bereik & interactie uit je berichten te halen.
Al deze tips zullen je helpen om de eerste stappen te zetten met LinkedIn.
Met het plaatsen van deze organische berichten bereik je een deel van je doelgroep. Maar wil je een groter bereik gaan creëren kan je gebruik maken van LinkedIn Advertising. Wij leggen je graag de mogelijkheden uit!
Interessant leesvoer: Wat kost adverteren op LinkedIn?
Wij vertellen je graag alles over onze diensten. Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op .
Vul dit formulier in en krijg vandaag nog een fellow aan de lijn!
2023 Yourfellow, Alle rechten voorbehouden
Noordhaven 84
4761 DC Zevenbergen
Parkeren
Cookies
Privacy