Beginnen met een bedrijfspagina op LinkedIn?

Je hebt een nieuw bedrijf gestart en je wilt een bedrijfspagina starten op LinkedIn. Hoe werkt dit? Waar moet ik op letten? In dit blog nemen we je precies mee in het aanmaken van een bedrijfspagina op LinkedIn.

Wat is linkedIn?

LinkedIn is een social media-kanaal die zich specifiek richt op professionals. LinkedIn noemt zichzelf dan ook het grootste professionele online netwerk ter wereld. LinkedIn ziet er wat zakelijker uit, geen vakantiefoto’s of stapfoto’s. Je kunt het meer zien als een verlengstuk van je zakelijke leven.

  • Meer dan 550+ miljoen gebruikers wereldwijd
  • Meer dan 7 miljoen gebruikers in Nederland

 

Wat kan ik met LinkedIn?

Het voornaamste doel is zakelijk netwerken.

  • Gerelateerde informatie vergaren omtrent jouw branche.
  • Het vinden van een nieuwe uitdaging.
  • Jouw netwerk gemakkelijk in één keer op de hoogte houden van jouw activiteiten.


Uiteraard zijn er nog genoeg andere mogelijkheden!


Maar hoe zet je LinkedIn in als bedrijf?

De voornaamste redenen om een bedrijfspagina te hebben & bij te houden zijn:

  1. Om je te profileren als werkgever.
  2. Producten of diensten in de markt te zetten.
  3. Om nieuwe mensen te werven.


Voordat je begint moet je uiteraard eerst een bedrijfspagina aanmaken.

Meer weten?

Wij vertellen je graag alles over onze diensten.  Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op .

Sparren met een specialist? 

Maak een strakke bedrijfspagina op LinkedIn

Om je te profileren als werkgever adviseren wij eerst om ervoor te zorgen dat je bedrijfspagina er professioneel en strak uitziet. Zorg voor een duidelijke en goede bedrijfsomschrijving. Hierbij heb je ook de mogelijkheden om je specialiteiten toe te voegen van het bedrijf, zorg dat je dit ook daadwerkelijk aanvult zodat mensen je bedrijf kunnen vinden als ze naar specifieke termen opzoek zijn.

Naast een profielfoto van 300 x 300 heb je een omslagfoto nodig van 1536 x 768 pixels. Het is ook mogelijk om een geanimeerd gifje te gebruiken als omslagfoto. Zo val je nog meer op tussen de anderen.

Om je bedrijf gelijk goed op de kaart te zetten is het belangrijk dat je medewerkers laten zien dat ze voor je bedrijf werken. De medewerkers verschijnen daarbij automatisch op je bedrijfspagina. Om je bedrijf nog meer te promoten kan je de medewerkers vragen of ze een branded omslagfoto willen gebruiken. Ook kun je richtlijnen geven voor de bedrijfs- en functieomschrijving, inclusief linkje naar de bedrijfswebsite natuurlijk. Aan de functie kun je ook foto’s toevoegen, bijvoorbeeld van teamuitjes. Zo krijgen bezoekers een goed idee van hoe het is om te werken bij je bedrijf.

Aantal volgers laten groeien op LinkedIn

Nu wil je natuurlijk dat meer mensen jouw bedrijf gaan volgen op LinkedIn, hoe ga je dit realiseren? De eerste stappen:

  • Gebruik je LinkedIn bij je handtekening op je website of e-mail
  • Doe een oproep via je nieuwsbrief of andere social media kanalen
  • Vraag je medewerkers om je pagina te volgen en uiteraard ook te delen

 

Uiteraard moeten er ook berichten geplaatst worden op LinkedIn. Wij geven je hier alvast een aantal tips om meer bereik & interactie uit je berichten te halen.

  • Gebruik altijd een afbeelding bij een bericht (post). De interactie ligt 90% hoger dan een bericht zonder foto!
  • Heb je videocontent? Ook helemaal goed!
  • Heb je een bericht waarbij je iemand vernoemd, probeer deze dan ook te taggen. Zo vergroot je het bereik.
  • Vraag medewerkers om het bericht te delen.
  • Zorg waar kan dat je links gebruikt zodat bezoekers worden doorverwezen naar je website. Je kan een link ook verbergen achter een foto. Plak de link in de tekst en je zult zien dat er automatisch een afbeelding op wordt gehaald. Bewerk de afbeelding als je wilt en verwijder de link. De afbeelding bevat nu de link zodat mensen hier op kunnen klikken.
  • Houd je berichten overzichtelijk & zorg dat er een goede mix is. (Jouw bedrijf, branche, events & promoties)

 

Al deze tips zullen je helpen om de eerste stappen te zetten met LinkedIn.

LinkedIn Advertising

Met het plaatsen van deze organische berichten bereik je een deel van je doelgroep. Maar wil je een groter bereik gaan creëren kan je gebruik maken van LinkedIn Advertising. Wij leggen je graag de mogelijkheden uit! 

Interessant leesvoer: Wat kost adverteren op LinkedIn?

Meer weten?

Wij vertellen je graag alles over onze diensten.  Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op .

Wat is jouw
marketing uitdaging?

Vul dit formulier in en krijg vandaag nog een fellow aan de lijn!

Een greep uit onze succesverhalen

De ultieme beleving bij het BBQ Experience Festival 

Bracefox krijgt een organische kick-start door middel van  AI 

Equalité ziet enorme stijging  in ROAS door inzet van influencer marketing

Wij zijn Yourfellow,
jouw digitale groei
start hier

Noordhaven 84
4761 DC Zevenbergen
Parkeren

Wij zijn Yourfellow,
jouw digitale groei
start hier

Noordhaven 84
4761 DC Zevenbergen
Parkeren