Home > Google Sitespeed Omzet Calculator: Voorkom omzetverlies
Veel ondernemers onderschatten de snelheid van zijn of haar website. Niet alleen heeft de snelheid van je website directe impact op de organische posities van belangrijke zoekwoorden in de Google resultaten, snelheid draagt ook bij de gebruiksvriendelijkheid van je website. Met de aangekondigde Google Sitespeed update is het devies: voorkomen is beter dan genezen.
Met deze nieuwste Google tool kun je nu zelf meten wat voor potentiële omzet je misloopt als gevolg van een trage website. Niet voor niets schreven wij laatst nog een blog met praktische tipt over het verbeteren van je sitesnelheid. Benieuwd hoe deze Google tool werkt en wat jij misloopt als ondernemer? Lees dan snel verder.
Google heeft op basis van benchmarkdata een calculator ontwikkeld waarbij je op basis van 5 variabelen jouw ‘nieuwe’ omzet kunt berekenen. Binnen de calculator vul je volgende data in:
Ik licht bovenstaande 5 punten even toe.
Wij vertellen je graag alles over onze diensten. Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op .
Dit is natuurlijk de website van je bedrijf. Naast je eigen domein, kun je (nog niet uitgerold in Nederland) jouw website vergelijken met die van jouw concurrenten. Zo kun je eenvoudig bekijken of jouw website beter presteert dan die van je concurrent.
Antwoord op deze vraag vind je in het Google Analytics account welke is gekoppeld aan je website. Onder het kopje ‘Gedrag’ en ‘Sitesnelheid’ wordt de gemiddelde sitesnelheid opgegeven die bekend is bij Google. Vul het gemiddelde van jouw website in.
Selecteer als datum binnen je Google Analytics account de afgelopen 12 maanden van je website. Bekijk hoeveel bezoekers je hebt ontvangen in deze periode en deel dit aantal vervolgens door het aantal maanden. (Dit kun je eenvoudig doen met een calculator op je computer) Vul het aantal wat uit je ‘rekensom’ komt in als gemiddelde.
De gemiddelde orderwaarde van je website kun je op diverse manieren achterhalen. In het geval een een e-commerce webshop, kun je natuurlijk de gemiddelde opbrengst per transactie invoeren. Heb je zakelijke website? Gebruik dan de waarde van het belangrijkste doel op jouw website. Denk hierbij aan een offerteaanvraag of bijvoorbeeld een reservering in je restaurant. Doelwaarden zijn mega interessant om de ROI van je online campagnes te bepalen. Ik raad dan ook te allen tijde aan om deze doelwaarde in te vullen.
In het geval van een webshop is dit getal eveneens eenvoudig te achterhalen. Heb je geen webshop? Reken dan het ‘conversiepercentage’ uit van jouw belangrijkste doelen die staan ingesteld op je website. Zie hieronder hoe een voorbeeld van een ingevulde calculator.
Deze tool leert ons op basis van data van miljoenen websites dat de snelheid voor een verbetering in omzet zorgt. Bekijk maar eens wat de impact van de sitesnelheid teweegbrengt voor onderstaand webshop voorbeeld.
Zelf testen? Dat kan! Bekijk wat jij extra kunt verdienen: https://www.thinkwithgoogle.com/feature/mobile/
Wij vertellen je graag alles over onze diensten. Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op .
Vul dit formulier in en krijg vandaag nog een fellow aan de lijn!
2023 Yourfellow, Alle rechten voorbehouden
Noordhaven 84
4761 DC Zevenbergen
Parkeren
Cookies
Privacy