Microsoft Advertising: de voordelen op een rij

Hebben we het over zoekmachine adverteren (SEA), dan denken we al snel aan de zoekmachine Google. Bing, met het bijbehorende Microsoft Advertising, wordt vaak over het hoofd gezien. Niet heel vreemd. De meeste bezoekers gebruiken nu eenmaal Google als zoekmachine. Toch is het niet verstandig om Microsoft Advertising links te laten liggen. Wist je dat je eenvoudig met 5-10% kunt groeien door alleen met Microsoft Advertising te starten? We zetten graag de voordelen van adverteren via Microsoft Bing voor je op een rij.

1. Bereik je doelgroep overal

Adverteer je via Microsoft Bing, dan bereik je een nog groter gedeelte van je doelgroep. Misschien verwacht je het niet, maar ook een gedeelte van jouw doelgroep start namelijk zijn zoektocht via Microsoft Bing. Op desktop handelt deze zoekmachine ongeveer 10% van de zoekopdrachten af, met een hoog conversieratio als resultaat. De reden hiervan is dat Microsoft Bing als standaard zoekmachine staat ingesteld op een Windows device. Voornamelijk in de zakelijke markt is Microsoft Bing een veelgebruikte zoekmachine.

Dat adverteren via Microsoft Advertising positieve resultaten kan opleveren, ervaart onze opdrachtgever Eveon. Eveon verkoopt containers in Duitsland en de Verenigde Staten. In de Verenigde Staten reikt het aandeel zoekopdrachten via Microsoft Bing zelfs tot 30%! Adverteren via dit kanaal bleek een schot in de roos. 

2. Lagere CPC’s

Een groot voordeel van Microsoft Advertising is dat minder adverteerders gebruikmaken van dit platform, dan bijvoorbeeld Google Ads. Dit betekent minder concurrentie en dus een lagere kosten per click (CPC). De gemiddelde CPC ligt binnen Microsoft Advertising tot wel  70% lager dan binnen het traditionele Google Ads.

Aangepaste strategie voor Microsoft

Een lage CPC binnen Microsoft Advertising maakt het heel interessant op om bepaalde zoekwoorden in Microsoft juist wél te adverteren, die binnen Google Ads erg duur zijn. Heb je weinig advertentiebudget te besteden? Dan raden we je aan om te adverteren binnen Bing. Met een lager budget ontvang je meer klikken voor je budget.

Meer weten?

Wij vertellen je graag alles over onze diensten.  Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op .

Sparren met een specialist? 

3. Campagnes eenvoudig importeren van Google Ads naar Microsoft Advertising

Wanneer je al adverteert binnen Google Ads is het eenvoudig je advertenties uit te breiden naar Microsoft Advertising. Je importeert eenvoudig je campagnes vanuit Google Ads naar Microsoft Advertising. Wist je dat het zelfs mogelijk is om een automatische update in te stellen? Hierdoor haalt Microsoft Advertising automatisch de updates op die je binnen de omgeving van Google Ads hebt doorgevoerd. Dus je hoeft helemaal niet meer naar de advertenties om te kijken? Dat is niet helemaal waar.

Binnen Microsoft Advertising zijn er nog meer dan voldoende optimalisatiemogelijkheden. Ga je adverteren op zoekpartners? Specifieke apparaten? Bepaalde tijdstippen en locaties? Voer optimalisaties door en laat je campagnes beter renderen, dan wanneer ze één-op-één worden overgenomen uit Google Ads. Hulp nodig? De Fellows staan voor je klaar!

4. Gebruiksvriendelijk design en instellingen op advertentiegroep niveau

In 2020 heeft Microsoft Advertising een nieuw jasje gekregen. Eerlijk is eerlijk: het redesign mag er zijn en werpt zijn vruchten af. Het design heeft ervoor gezorgd dat je eenvoudiger tussen verschillende accounts switcht, snel toegang tot tools krijgt en advertentievoorbeelden makkelijk checkt. Het design heeft Microsoft Advertising niet alleen overzichtelijker gemaakt. Ook is het ingericht om zo doelgericht mogelijk te werk te gaan.

Een andere groot voordeel van Microsoft Advertising heeft te maken met de instellingen. Waar je binnen Google Ads de meeste instellingen op campagneniveau instelt, is het binnen Microsoft Advertising mogelijk om dit op advertentiegroep niveau te doen. Binnen Google Ads zou je voor andere instellingen altijd een nieuwe campagne moeten starten. Dit is met Microsoft Advertising verleden tijd.

Met Microsoft Advertising aan de slag?

Heb je vragen over Microsoft Advertising? Of wil je voor jouw business met Microsoft Advertising aan de slag? Neem vrijblijvend contact op met een van de Fellows via onderstaand formulier. We beantwoorden graag al jouw vragen. Ook bekijken we graag de mogelijkheden van Microsoft Advertising om jouw bedrijf online te laten groeien.

Meer weten?

Wij vertellen je graag alles over onze diensten.  Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op .

Wat is jouw
marketing uitdaging?

Vul dit formulier in en krijg vandaag nog een fellow aan de lijn!

Een greep uit onze succesverhalen

Thunderkraft ervaart het resultaat van een goede Google Ads voorbereiding tijdens Black Friday

Meer resultaat met Performance Max voor Studio Sanita

Chatbot draagt bij aan betere dienstverlening voor Abortuskliniek Stimezo

Wij zijn Yourfellow,
jouw digitale groei
start hier

Noordhaven 84
4761 DC Zevenbergen
Parkeren

Wij zijn Yourfellow,
jouw digitale groei
start hier

Noordhaven 84
4761 DC Zevenbergen
Parkeren