Hoe zorg je ervoor dat je als digital marketing consultant op een veilige manier kunt experimenteren, testen en leren binnen de wereld van online marketing? Een eigen webshop is hierin de ideale speeltuin. Bracefox is opgericht door mede-oprichter van YourFellow, Paul Rombouts en biedt de consultants van YourFellow de mogelijkheid ‘veilig’ te experimenteren en positieve cases te implementeren bij hun klanten.
Even terug naar het ontstaan van Bracefox. Tijdens de lockdown van 2020 werd rug-brace.nl opgericht. Een webshop die zich richt op thuiswerkend Nederland en ondersteuning biedt bij fysiek ongemak. Op 1 mei 2021 werd Bracefox aan het concept toegevoegd. Binnen dit merk is een ruim aanbod betaalbare premium braces beschikbaar. Braces voor de bovenrug, knie, elleboog en schouder, die ondersteuning bieden tijdens blessures.
Paul Rombouts
Partner
Na livegang van de website was het belangrijk om zo snel mogelijk uit te zoeken via welke kanalen Bracefox het meeste resultaat kon behalen. Het eerste halfjaar stond dan ook in het teken van het ontdekken van de webshop en haar producten. Wat presteert goed en op welke producten moeten we ons minder focussen?
Zo werd direct gestart met het adverteren via Google Shopping. Door direct te adverteren binnen de zoekmachine kan op korte termijn resultaat worden behaald en data verzameld. Uiteraard is de beste optie voor de lange termijn om aan de slag te gaan met Search Engine Optimalisation (SEO). Het nadeel van SEO is dat het langer duurt, voordat je resultaat boekt. Het is daarom raadzaam om SEO en SEA altijd parallel aan elkaar te laten lopen.
Overigens slaat de SEO-strategie van Bracefox.nl goed aan. In januari 2022 waren zowel de organische bezoekers als de organische bestellingen verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In de SEO-strategie hebben we ervoor gekozen om ons te focussen op de converterende zoektermen vanuit de Google Shopping campagne in plaats van zoektermen met een hoog zoekvolume. Na het eerste half jaar, waarin de potentie werd ontdekt, was het tijd om door te pakken.
Naast Google Shopping werd een extra verkooppunt aan de webshop toegevoegd. Bracefox werd gekoppeld aan bol.com. Alle producten (inclusief, prijzen, afbeeldingen en content) die Bracefox levert, worden automatisch toegevoegd aan bol.com. De koppeling met bol.com was een enorme stap voor Bracefox. bol.com genereerde in 2021 13 miljoen klanten. Een enorm aantal consumenten die bereikt kan worden via dit online verkoopkanaal.
Door ervoor te zorgen dat ieder product is voorzien van goede afbeeldingen, geoptimaliseerde content en natuurlijk een goede pricing-strategie, is de basis op orde gebracht. Daarnaast is een connectie tussen Picqer, Woocommerce & Bol.com gelegd. Dit zorgt ervoor dat bestellingen vanuit bol.com automatisch worden ingeschoten in Woocommerce en vervolgens automatisch in de magazijnsoftware van Picqer terechtkomen. Hierdoor worden alle orders netjes dezelfde dag in het magazijn verwerkt en de volgende dag bij de klant aan huis bezorgd. Hierin word je volledig ontzorgd en hoef je zelf geen pakketen te versturen.
Het inzetten van bol.com als extra verkoopkanaal bleek een schot in de roos te zijn. 60% van alle orders is namelijk afkomstig via bol.com.
Een goede basis is cruciaal om te slagen op bol.com. Alleen ben je er dan nog niet. Door belangrijke producten te stimuleren middels het advertising platform van bol.com zorgt het bedrijf ervoor dat op de belangrijkste keywords, de beste producten worden vertoond.
Ook voor Bracefox zijn we aan de slag gegaan met het adverteren op bol.com. Hierbij is het raadzaam om je niet te richten op het volledige assortiment. Door focus aan te brengen en ons te richten op de vijf producten met de meeste potentie, is de omzet exponentieel gestegen. Maandelijks groeit de webshop via bol.com, zonder dat het enorm veel werk met zich meebrengt. Dat wil toch iedereen?
Natuurlijk wil je ook met jouw producten op pagina 1 staan van bol.com binnen jouw productcategorie. Hoe hoger je staat, hoe meer mensen je producten zien én waarschijnlijk kopen.
Door impressies van je best verkochte producten te stimuleren middels advertising, boost je direct je conversies. Door daarnaast geautomatiseerde tooling te gebruiken voor extra reviews zal je omzet binnen bol.com snel groeien. Reviews zijn namelijk ontzettend belangrijk binnen het platform van bol.com. Niet alleen helpen reviews nieuwe klanten over de streep te trekken, ook helpt het je bedrijf verder groeien. Bol.com helpt jou bij het genereren van reviews. Door middel van externe tooling vraagt bol.com de klant na een bestelling een review achter te laten.
Zoals je leest worden de websites rug-brace.nl en bracefox.nl ingezet om te experimenten en hier learnings uit te trekken voor onze eigen klanten. Er zijn nog volop ideeën die we binnenkort gaan testen. Denk aan gepersonaliseerde flyers met een QR-code om vanuit een bestelling direct een review te plaatsen bij het product dat is aangeschaft.
Daarnaast wordt binnenkort het gehele productaanbod vertaald, zodat de webshop ook de Franssprekende klanten in België kan bedienen via bol.com. Alsof dat nog niet genoeg is, gaan we ook de positie van het bedrijf op Amazon onderzoeken. Kansen genoeg dus!
Wil je aan de slag met bol.com? Of heb je vragen over dit artikel? Neem vrijblijvend contact op met een van de fellows. Wij kijken graag met je mee hoe we via bol.com jouw business online laten groeien. Vul het contactformulier hieronder in en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Vul dit formulier in en krijg vandaag nog een fellow aan de lijn!
2023 Yourfellow, Alle rechten voorbehouden
Noordhaven 84
4761 DC Zevenbergen
Parkeren
Cookies
Privacy