Equalité ziet enorme stijging in ROAS door inzet influencer marketing

Het bereiken van je doelgroep op  social media is niet altijd even makkelijk. Het platform waar jouw doelgroep zich op begeeft, verandert continu. Het op de juiste manier bereiken van jouw doelgroep kan je als een uitdaging zien, maar modemerk Equalité ziet het liever als een kans. Want waarom zet je de doelgroep niet in voor het verspreiden van jouw boodschap? Wie kent er namelijk het platform, de doelgroep en de trends nou beter dan de gebruiker van een platform zelf? Om ervoor te zorgen dat de kleding van Equalité wordt gezien door zoveel mogelijk potentiële klanten hebben we besloten om een whitelisting-campagne uit te voeren op TikTok. Benieuwd naar dit campagnetype en de resultaten? Lees snel verder. 

Equalité resultaten

ROAS  van 3079%  tijdens campagne

De juiste video leidt tot 34% meer aankopen

Geoptimaliseerde doelgroep uitbreiding zorgt voor maximaal resultaat

Over Equalité

Equalité gelooft in eenheid, verbintenis en broederschap. In de huidige maatschappij waar de eenheid vaak ontbreekt, zijn er volgens Equalité drie factoren die mensen, ongeacht afkomst, religie of opleidingsniveau kunnen verbinden: mode, muziek en sport. Equalité brengt deze factoren samen in een streetwearlabel voor iedereen. Met continue vernieuwende collecties focust Equalité zich op de jonge, dynamische doelgroep die door middel van Social Media altijd op de hoogte is van de laatste trends. De collecties bevatten onder andere tracksuits, jackets, hoodies, t-shirts en accessoires. Allemaal van hoogwaardige kwaliteit!

Whitelisting-campagne TikTok

Whitelisting-campagne populair op Instagram en TikTok

We hebben het al even kort gehad over de whitelisting-campagne. Dit campagnetype wordt gebruikt in combinatie met een influencer, welke het product of dienst van het bedrijf promoot. Whitelisting-campagnes en de inzet van influencers zijn steeds populairder op social kanalen, zoals TikTok en Instagram. Door het gebruik van whitelisting kan een adverteerder het bereik/de impact en tegelijkertijd de relevantie van de content voor specifieke gebruikersgroepen vergroten. 

Met een whitelisting-campagne kun je namelijk specifieke groepen gebruikers targeten die het meest waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in het product of de dienst die de influencer promoot. 

69% meer conversies door inzet van influencers

Gelukkig is TikTok helemaal voorbereid op de opkomst van influencer marketing en heeft het social media kanaal dit in het advertentieplatform verwerkt. Influencers kunnen namelijk een video op hun eigen TikTok-account plaatsen en eenvoudig via de app een unieke code aanmaken (uiteraard na toestemming) om de video te gebruiken ter promotie.  De video’s van Equalité worden hierdoor via de gebruikersnaam van de influencer gepromoot.

Door gebruik te maken van video’s van verschillende influencers kunnen we goed monitoren welke content aanspreekt en welke influencer het meest aansluit bij de doelgroep van Equalité. Hierin merken we direct verschillen. Door dit continu te analyseren, wordt de campagne steeds verbeterd en kunnen de influencers ook gestuurd worden op de content die gemaakt (moet) worden. Door de inzet van influencers zagen we een stijging van 69% in conversies. Dit laat de kracht van influencer marketing zien! 

User generated content

Sparren met onze specialisten?

Stijging van 119% in ROAS

Naast de stijging in conversies, is er ook een stijging van 119% in ROAS te zien. ROAS meet de effectiviteit van een advertentiecampagne door de totale inkomsten te delen door de kosten van de advertenties. Met andere woorden: het rendement van het advertentiebudget is flink gestegen! Daar worden alle bedrijven blij van, toch?

Onze conclusie? Onderschat de kracht van influencer marketing niet! Het op de juiste manier inzetten van influencers kan flink bijdragen aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen. Social media kanalen, zoals TikTok, spelen in op de inzet van influencers door het aangaan van deze samenwerkingen te vereenvoudigen. 

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Wij helpen je graag!

Wat is jouw
marketing uitdaging?

Vul dit formulier in en krijg vandaag nog een fellow aan de lijn!

Een greep uit onze succesverhalen

Groei via een sterke focus op ‘nieuwe klanten’ voor Olcay Gulsen Beauty (OGB)

Succesvolle employer branding campagne zorgt voor een vliegende start

De ultieme beleving bij het BBQ Experience Festival 

Wij zijn Yourfellow,
jouw digitale groei
start hier

Noordhaven 50
4761 DB Zevenbergen
Parkeren

Wij zijn Yourfellow,
jouw digitale groei
start hier

Noordhaven 50
4761 DB Zevenbergen
Parkeren