Ieder bedrijf dat zich focust op andere bedrijven (business-to-business) analyseert zijn website op een eigen manier. Vrijwel alle bedrijven gebruiken hiervoor Google Analytics. In de benadering van de websitebezoeker kiest ieder bedrijf ook een eigen strategie. Waar het ene bedrijf pas aan de slag gaat met een lead wanneer deze een e-mailadres achter heeft gelaten in ruil voor een whitepaper, spreekt het andere bedrijf de bezoeker aan met gepersonaliseerde content. Bersselaar Constructie is zo’n bedrijf dat graag het voortouw neemt in het contact met de websitebezoeker. De IP-marketingtool Salesfeed helpt hen bij het vergaren van waardevolle inzichten in de websitebezoeker en haar gedrag.
Bersselaar Constructie is een echt Brabants familiebedrijf opgericht in 1957. In ruim 60 jaar is het bedrijf uitgegroeid tot een hoogwaardig metaalconstructiebedrijf met meer dan 90 medewerkers. Bersselaar Constructie helpt grote klanten als Efteling, Heineken en Prorail met toonaangevende constructies van staal, aluminimum en roestvaststaal. Het bedrijf (en zijn dienstverlening) wordt bij potentiele bedrijven onder de aandacht gebracht via onze SEO– en SEA-activiteiten. Zeker in de branche, waarin Bersselaar Constructie zich begeeft, is het logisch dat een potentiële klant zich eerst oriënteert, voordat deze overgaat tot een actie. Een deel van de relevante informatie kan hierbij worden teruggevonden in Google Analytics, zoals de tijd op de website en de meest bezochte pagina’s. Maar welk bedrijf zich op de website heeft begeven, is in Google Analytics niet af te lezen. Gelukkig biedt de IP-marketingtool Salesfeed uitkomst!
Stijn van den Bersselaar
Bersselaar Constructies
De IP-marketingtool Salesfeed laat Bersselaar Constructie precies zien welke bedrijven op hun website hebben gezeten, welke pagina’s zij hebben bezocht en via welke kanaal/middel zij op de website zijn terechtgekomen, zoals zoekmachine adverteren (SEA). Dit maakt de tool voor het bedrijf een handige graadmeter of via onze online marketingactiviteiten de juiste bedrijven worden aangetrokken.
Daarnaast kan Bersselaar Constructie de bedrijven die hun website bezoeken onderverdelen in nieuwe lead, bestaande klant of ex-klant en bepaalde meldingen inschakelen. Een melding kan zijn dat de salesmedewerker binnen het bedrijf een e-mailrapport ontvangt, waarin staat dat bedrijf x de website vijf keer heeft geraadpleegd. De taak van de salesmedewerker is om met een van de beslissers binnen bedrijf x in contact te komen. Uiteraard is de opvolging afhankelijk van het acquisitiegedrag van het bedrijf.
Je kunt ook nog een stapje verder gaan met Salesfeed. Salesfeed maakt het namelijk niet alleen mogelijk bedrijven te identificeren, die jouw website bezoeken. Ook kun je aan de slag met liquid content! Personalisatie is namelijk onwijs belangrijk binnen online marketing. Door liquid content in te zetten, laat je bepaalde delen voor de ene bezoeker er anders uitzien dan voor de ander. Om Bersselaar Constructie als voorbeeld te nemen, kan het bedrijf voor de ene websitebezoeker hét metaalconstructiebedrijf binnen de utiliteitsbouw zijn en voor de andere bezoeker hét metaalconstructiebedrijf binnen de offshore, afhankelijk van de branche, waarin de bezoeker zich begeeft. Op deze manier identificeert de bezoeker zich altijd met Bersselaar Constructie. Zet je liquidcontent op een juiste manier in, dan kun je rekenen op een hogere conversie.
Wil je meer weten over Salesfeed? Of ben je benieuwd hoe Salesfeed binnen jouw bedrijf kan worden ingezet? Laat het ons weten en we gaan graag met je in gesprek. Let’s hit the bull’s eye!
Vul dit formulier in en krijg vandaag nog een fellow aan de lijn!
2023 Yourfellow, Alle rechten voorbehouden
Noordhaven 84
4761 DC Zevenbergen
Parkeren
Cookies
Privacy