Groei via een sterke focus op nieuwe klanten voor Olcay Gulsen Beauty (OGB)

De afgelopen jaren heeft Olcay Gulsen Beauty een sterke groei doorgemaakt. De webshop met een focus op skincare heeft hiermee een mooie basis weggelegd. Aan YourFellow is gevraagd om hierop voort te borduren en een volgende stap te zetten met de webshop. Met de grote achterban van Olcay Gulsen op social media kanalen, zoals Instagram en Tik Tok, weet de webshop al een groot gedeelte van de doelgroep te bereiken. Juist door weg te blijven van de bestaande doelgroep en een sterke focus op ‘nieuwe klanten’ aan te brengen, breiden we het klantenbestand uit en garanderen wij (YOY) groei.

Marielle

Aantrekken van nieuwe klanten

Advies op basis van skin care quiz

Inspelen op behoeften met persoonlijke advertenties

Doelstellingen 2023 ruim overtroffen

Over Olcay Gulsen Beauty

Olcay Gulsen Beauty (later OGB) is een beautylijn die focust op empowerment door middel van beauty. Het bedrijf gelooft dat échte schoonheid van binnenuit komt en geen urenlange routines nodig heeft. Uit onderzoek blijkt dat 2/3e van de vrouwen onzeker is over hun uiterlijk (Refind Coaching, 2020). De missie van OGB is om mensen zichzelf krachtig en mooi te laten voelen, omdat schoonheid vaak verward wordt met hoe iemand eruitziet. Achter ieder mooi gezicht zit een nóg mooiere persoonlijkheid, aldus de founder van OGB, Olcay Gulsen.

Dankzij de heldere strategie van Your Fellow is ons percentage nieuwe klanten enorm gestegen en hebben we veel nieuwe leden in onze community mogen verwelkomen. We kijken er heel erg naar uit om deze strategie het komende jaar verder te optimaliseren met hen.

Chloë de Graaf 
Marketing Manager Olcay Gulsen Beauty

Olcay Gulsen beauty

Hoe kunnen we nieuwe klanten aantrekken?

YourFellow ontving een concreet vraagstuk vanuit OGB: hoe kunnen we nog meer nieuwe klanten aantrekken? Klanten die eenmaal kiezen voor de producten van Olcay, keren bovengemiddeld vaak terug naar de webshop. Kortom: een bevestiging dat de producten voldoen aan de verwachting van de klant.

Na een analyse en uitgebreid plan van aanpak zijn we gestart met zowel social media advertising (Meta & Tik Tok) als zoekmachine adverteren (Google Shopping). Hierbij focussen we ons juist op de doelgroep die Olcay Gulsen nog niet volgt op de socials. Zo vergroten we het bereik van de webshop. 

Quiz als dataverzamelingsmethode voor persoonlijke advertenties

De hoeveelheid concurrentie binnen skincare is moordend en dit maakt het extra uitdagend om de doelgroep te bereiken en te triggeren om klant te worden. Het is daarom belangrijker dan ooit om in te spelen op pijnpunten die men ervaart en hier met gepersonaliseerde advertenties op in te spelen. 

Een van de manieren waarop we dit doen is het actief promoten van de Skin Care Quiz. Met deze quiz hebben we al 10 duizenden vrouwen persoonlijk advies kunnen geven voor hun huid. Data die we hiermee vergaren, zetten we in een later stadium in om deze vrouwen met gerichte, persoonlijke advertenties te targeten.

Oil

Sparren met onze specialisten?

Focus in Google Ads en Meta op nieuwe klanten

Ook in Google en Meta focussen we ons met de campagnes op nieuwe klanten. Organisch heeft Olcay Gulsen veel volgers op Instagram en Tik Tok. Alleen worden organisch niet alle volgers bereikt. Door te adverteren op look-a-like audiences m.b.v. first party data (bijvoorbeeld de quiz) weten we de juiste mensen te bereiken. Om deze strategie in te kunnen zetten moet natuurlijk wel de juiste data beschikbaar zijn. Met een kleine aanvulling van de datalayer kunnen we bij een aankoop zien of het mailadres waarmee de klant een bestelling doet al bekend is in het systeem. Is dit het geval, dan gaat het om een terugkerende klant; anders is het een nieuwe. Deze data schieten we mee naar Google Ads en gebruiken we om de advertenties mee te sturen.

Vervolgstappen

Nu we een werkende formule hebben, smaakt dat natuurlijk naar meer. Met uitdagingen zoals het uitfaseren van cookies, de toenemende mate van privacy, wordt het vergaren van eigen data nóg belangrijker.

Wat is jouw
marketing uitdaging?

Vul dit formulier in en krijg vandaag nog een fellow aan de lijn!

Hidden
Hidden
Waar kan YourFellow mee helpen?
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Een greep uit onze succesverhalen

Groei via een sterke focus op ‘nieuwe klanten’ voor Olcay Gulsen Beauty (OGB)

Succesvolle employer branding campagne zorgt voor een vliegende start

De ultieme beleving bij het BBQ Experience Festival 

Wij zijn Yourfellow,
jouw digitale groei
start hier

Noordhaven 50
4761 DB Zevenbergen
Parkeren

Wij zijn Yourfellow,
jouw digitale groei
start hier

Noordhaven 50
4761 DB Zevenbergen
Parkeren