Conversie optimalisatie

Je website scoort goed in de zoekmachine en de campagnes behalen mooie resultaten. Kortom: jouw website en/of webshop ontvangt genoeg verkeer. Heb je het gevoel dat je nog onvoldoende rendement haalt uit deze bezoekers? Wil je de orderwaarde van een gemiddelde bestelling verhogen? Zie je dat bezoekers last minute ofhaken en vraag je je af waarom dit het geval is? Dan is conversie optimalisatie hetgeen waar je mee aan de slag moet!

PvG©-20210903_83A3976
CopyrightPetervanGeest-YourFellow20220520_83A0115

Wat is conversie optimalisatie?

Verschillende factoren hebben invloed op het gedrag van jouw bezoeker/potentiële klant. Hierbij kun je denken aan de kleur van bepaalde buttons op de site, de inhoud van de content, de gebruiksvriendelijkheid van de zoekfunctie en de check-out. 

Door de prestaties van jouw website in kaart te brengen en verschillende A/B-testen te plannen, achterhaal je welke factoren belangrijk zijn voor jouw bezoekers. Wat is het gedrag dat ze vertonen? Wat zijn behoeften? Waarom haken ze af? Welke website-componenten moeten onder de loep worden genomen? Dit hele proces valt onder de noemer ‘conversie optimalisatie’ (CRO). We richten de website zo in dat de bezoeker wél converteert.

Diensten

Verschillende dienste binnen conversie optimalisatie zetten wij in om meer rendement te halen uit jouw bezoekers.

Sparren met een CRO-expert? 

Waarom aan de slag met conversie optimalisatie?

Een KPI van een klant kan x% groei zijn van de omzet ten opzichte van een jaar eerder. Een eenvoudige gedachte is om meer verkeer naar de website te genereren. Meer verkeer, hetzelfde CTR en dezelfde orderwaarde levert tenslotte meer omzet op. Een prima gedachte, maar niet de meest duurzame. Start met het onderzoeken en analyseren van de customer journey, voer testen uit en optimaliseer de funnel. Het doel? Meer resultaat behalen uit dezelfde hoeveelheid bezoekers, oftewel het verhogen van de CTR. Een hogere CTR levert tenslotte ook een omzetgroei op.

Verschillende onderdelen binnen conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie bevat verschillende onderdelen die bijdragen aan het realiseren van meer resultaat uit bestaande websitebezoekers.

* Website/webshop analyse: we leggen jouw website bloot op basis van statistieken. Zie we een hoog uitstappercentage op plaatsen waar dit niet wenselijk is, dan duiken we hier verder in. Data is het vertrekpunt om pijnpunten bloot te leggen.

* Heatmapping: hoever scrollen bezoekers op de pagina en welke delen van de pagina worden het meest bekeken. Juist op die plekken moet de waardevolle content getoond worden. Heatmaps bieden hierin uitkomst.

* A/B testen: wanneer je twee varianten van een webpagina of component op de website laat zien? Welke van de twee scoort het beste? A/B testen bieden hierin uitkomst.

* Mousetracking: we maken inzichtelijk hoe de bezoeker met de muis navigeert door jouw website.

Wat is jouw
marketing uitdaging?

Vul dit formulier in en krijg vandaag nog een fellow aan de lijn!

Hidden
Hidden
Waar kan YourFellow mee helpen?

Een greep uit onze succesverhalen

Wij zijn Yourfellow,
jouw digitale groei
start hier

Noordhaven 50
4761 DB Zevenbergen
Parkeren

Wij zijn Yourfellow,
jouw digitale groei
start hier

Noordhaven 50
4761 DB Zevenbergen
Parkeren