LinkedIn advertising

Ieder social media platform heeft een andere doelgroep. Wil je een zakelijke doelgroep bereiken? Dan is LinkedIn advertising het ideale kanaal om de juiste mensen en bedrijven te bereiken. Met LinkedIn kan je via een campagne gericht jouw bedrijf, product of dienst promoten onder jouw beoogde doelgroep. Het effectief inzetten van een advertentie binnen LinkedIn vraagt om voldoende kennis en expertise. Voor het promoten van jouw bedrijf, product of dienst via LinkedIn is het daarom een verstandige keuze om een ervaren online marketing bureau aan te haken. 

CopyrightPetervanGeest-YourFellow20220520_83A0461
CopyrightPetervanGeest-YourFellow20220520_83A0216
CopyrightPetervanGeest-YourFellow20220520_83A0266

Wat is LinkedIn advertising?

LinkedIn heeft zich ontwikkeld tot een relevant social media kanaal voor met name de zakelijke markt. Bijvoorbeeld om mensen hun zakelijke netwerk uit te laten breiden en nieuwe contacten te leggen. Ook voor bedrijven is het een interessant kanaal. Er zijn namelijk verschillende mogelijkheden rondom LinkedIn Advertising. Zo ben je in de gelegenheid om tekstadvertenties, video-advertenties en display-advertenties in te richten. Dit in combinatie met de zeer specifieke targetingmogelijkheden die aangehouden kunnen worden, maakt LinkedIn Advertising uitermate geschikt om ijzersterke campagnes mee op te bouwen voor de zakelijke markt en naamsbekendheid of leads te genereren.

Waarom investeren in LinkedIn adverting?

Er zijn verschillende redenen waarom het een goed idee is om te gaan adverteren op LinkedIn. Hieronder geven we een aantal redenen om er zeker mee aan de slag te gaan.

  1. Professioneel publiek: De mensen en bedrijven die actief zijn op LinkedIn zijn voornamelijk (jonge) professionals en bedrijfsleiders . Hiermee kan je de LinkedIn advertentie richten op een specifieke doelgroep die relevant is voor jouw zakelijke diensten of producten.

  2. Targeting-opties: Met LinkedIn Advertising kan je je campagnes zeer nauwkeurig targeten op basis van functietitel, branche, locatie, bedrijfsgrootte en andere relevante demografische gegevens. Veel profielen zijn op LinkedIn bijgewerkt en up-to-date. Dit vergroot de kans dat de LinkedIn advertenties worden gezien door de juiste mensen op het juiste moment. Via Linkedin adverteren kan natuurlijk veel verschillende doeleinden hebben, zoals het vergroten van de naamsbekendheid en leadgeneratie. 

  3. Betrokkenheid: LinkedIn-gebruikers zijn actief op zoek naar waardevolle zakelijke inhoud. Door relevante en boeiende advertenties te maken, kan je de betrokkenheid vergroten en jouw merk opbouwen als een autoriteit in de actieve branche. YourFellow helpt jouw bedrijf graag met het opzetten van een succesvolle campagne waardoor interessante bedrijven op jouw advertentie klikken.

  4. Vind de beste nieuwe mensen: LinkedIn is naast een B2B-platform ook deels een B2C-platform. Wanneer je nieuw personeel wilt werven, is de kans groot dat de ideale kandidaat zich op LinkedIn bevindt. Werkzoekenden zitten namelijk ook op LinkedIn om zichzelf te promoten wanneer zij op zoek zijn naar een andere baan.

Diensten

Verschillende diensten binnen social media advertising zetten wij in om de doelgroep op het juiste moment met de juiste, gepersonaliseerde content te bereiken.

Sparren met een social media expert? 

Wat kost adverteren op LinkedIn?

LinkedIn staat erom bekend dat het een duur kanaal is om op te adverteren. Dit is niet geheel onterecht. Over het algemeen liggen de gemiddelde cost-per-clicks hoger dan bijvoorbeeld op Facebook. De kanttekening die hierbij gemaakt moet worden, is dat je de kosten grotendeels zelf in de hand hebt. Binnen LinkedIn heb je de mogelijkheid om te kiezen voor CPM (Cost per Mille) en CPC (Cost per Click). Bij CPM betaal je per 1000 keer dat je LinkedIn advertentie bekeken is en bij CPC betaal je per klik op de advertentie. Benieuwd naar de benchmarkcijfers? Check dan de blog die we hebben geschreven over wat adverteren op LinkedIn kost

De stappen naar een perfecte LinkedIn campagne?

Een campagne binnen LinkedIn start je door de campagne een naam te geven en vast te stellen wat de doelstelling van deze campagne is. Dit kan het vergroten van merkbekendheid zijn, genereren van leads of juist het stimuleren van meer websitebezoekers.

Vervolgens kan de doelgroep bepaald worden. Hierbij is het belangrijk dat de ideale doelgroep zo specifiek mogelijk geïdentificeerd worden. Dit kan door te targets op functie, interesse, branche en industrie maar ook leeftijd, locatie en geslacht. Hoe specifieker de targeting, hoe groter de kans op een hoog conversiepercentage.

Een volgende stap is de advertentie zelf. Probeer deze zo relevant en creatief mogelijk in te richten. Aansprekende koppen, heldere beschrijvingen, sterk beeldmateriaal en doelgerichte call-to-actions dragen hieraan bij. Bepaal in deze stap ook in welke vorm je de advertentie wil laten verschijnen, bijv. een video, advertentie met één afbeelding, een carrousel, etc. Je bepaalt zelf hoe veel budget je vrij maakt voor de advertentie. Meer geld in LinkedIn pompen geeft niet altijd een veel beter resultaat. De inhoud is minstens zo belangrijk!

Wanneer je gebruik maakt van de Linkedin insight tag kan je opnieuw de belangstelling van paginabezoekers trekken wanneer zij op je website zijn geweest en vervolgens zijn vertrokken zonder verdere actie te ondernemen. Je target ze via een remarketingcampagne opnieuw targeten, waardoor de kans vergroot dat ze alsnog actie ondernemen.

Wat is jouw
marketing uitdaging?

Vul dit formulier in en krijg vandaag nog een fellow aan de lijn!

Hidden
Hidden
Waar kan YourFellow mee helpen?

Een greep uit onze succesverhalen

Wij zijn Yourfellow,
jouw digitale groei
start hier

Noordhaven 50
4761 DB Zevenbergen
Parkeren

Wij zijn Yourfellow,
jouw digitale groei
start hier

Noordhaven 50
4761 DB Zevenbergen
Parkeren